Autor Tema: Dilluns de cincojema  (Leído 1188 veces)

joangomila

  • Visitante
Dilluns de cincojema
« en: Mayo 20, 2013, 09:00:17 pm »
Com molts deveu saber es dilluns de cincojema (pentacosta) es sol agafar com a festiu a Ciutadella encara que mai ho és oficialment i açò m'ha permés poder anar a fer fotos avui matí apart de les que ja vaig fer durant el dissabte i el diumenge en companyia d'en Bep. A mesura que les vagi processant les aniré compartint amb tots voltros.

Cámara    Nikon D5000
Exposición    0,001 sec (1/1600)
Aperture    f/5.0
Lente    19 mm
Velocidad ISO    200
Tendencia de exposición    0 EV
Flash    No Flash


imported_admin

  • Visitante
Re: Dilluns de cincojema
« Respuesta #1 en: Mayo 20, 2013, 09:07:00 pm »
El primer pla m'encanta, però la resta de la foto, no sé que té que no tant.
Un detall: Dés de on l'has pujat?

joangomila

  • Visitante
Re: Dilluns de cincojema
« Respuesta #2 en: Mayo 20, 2013, 09:09:09 pm »
Des de Flikr, darrerament les pujo totes des d'allà.

imported_admin

  • Visitante
Re: Dilluns de cincojema
« Respuesta #3 en: Mayo 20, 2013, 09:45:37 pm »
Fins fa poc jo també, però estic arribant a les 200 fotos emmagatzemades i.... no vull pagar, de moment.
Ara estic provant des de el Photobox... ::)

joangomila

  • Visitante
Re: Dilluns de cincojema
« Respuesta #4 en: Mayo 20, 2013, 09:52:25 pm »
En quan al comentari que fas sobre la foto, estic un poc perdut per que no comentes exactament que és el que no et convenç. M'ho he estat mirant i comentant amb en Bep i pens que es pot tractar d'un tema d'equilibri de color però abans de fer-li res m'agradaria si em poguessis dir de que es tracta segons el teu parer.

imported_admin

  • Visitante
Re: Dilluns de cincojema
« Respuesta #5 en: Mayo 20, 2013, 09:57:00 pm »
La foto:
Com et deia, tret de la barqueta , l'arena i la penya, la resta em desagrada i no sé exactament perquè, però , tal vegada, hi ha una dominant verda? i potser uns quants núvols sobre-exposats?.

joangomila

  • Visitante
Re: Dilluns de cincojema
« Respuesta #6 en: Mayo 20, 2013, 10:20:31 pm »
Bé, sembla que ens atracam a la rel del problema. El tema de la "dominant" verda és el que haviem apreciat en Bep i jo després del teu comentari però com he dit abans no el volia corregir fins que no m'ho haguessis confirmat tu. Açò s'ha produit per que en el moment de fer el primer processat amb ACR no em vaig adonar que el valor "matiz" de la captura estava molt tirat cap al verd. Crec que té fàcil solució, ho corregiré i la pujaré de nou.
Pel que fa a la sobreexposició d'algunes parts dels núvols, segons l'histograma, l'exposció és correcta ja que arriba a l'extrem de la dreta sense passar-se.

joangomila

  • Visitante
Re: Dilluns de cincojema
« Respuesta #7 en: Mayo 20, 2013, 10:56:38 pm »
A veure si ara amb ses pistes d'en Jaume i ses observacions d'en Bep he aconseguit una cosa més equilibrada....


VLafebre

  • Visitante
Re: Dilluns de cincojema
« Respuesta #8 en: Mayo 21, 2013, 01:55:47 pm »
No he arribat a temps de veure la primera foto (suposo que l'has tret), així que no en puc opinar. La que sí que veig és la segona i no li trobo cap dominant de processat. El cel t'ha quedat de cine, Joan.

Com a curiositat respecte el dilluns festiu de la Pasqua de Pentecosta: Aquí a Catalunya fa molts anys que van donar l'opció que cada municipi se'l pogués agafar com a festa local, així que et pots trobar que un poble faci festa oficial i al poble del costat sigui feiner. No obstant, a Barcelona i àrea d'influència (l'Hospitalet, Esplugues...), es festa.

joangomila

  • Visitante
Re: Dilluns de cincojema
« Respuesta #9 en: Mayo 21, 2013, 03:05:13 pm »
Gràcies, Vicenç, pels teus comentaris. La primera foto no l'he llevada i està visible (al manco jo la veig...).
Pel que fa al dilluns de Pentacosta, a Ciutadella, mai és festiu damunt el calendari laboral, però excepte de bancs i organismes oficials, ningú treballa aquest dia.

imported_admin

  • Visitante
Re: Dilluns de cincojema
« Respuesta #10 en: Mayo 21, 2013, 04:42:37 pm »
M'agrada molt com t'ha quedat.
Fotofindera, sens dubte.

PepePenafiel

  • Visitante
Re: Dilluns de cincojema
« Respuesta #11 en: Mayo 21, 2013, 08:48:50 pm »
Una muy buena foto Joan, equilibrada y con un cielo precioso.
Me encanta ese equilibrio de ambas embarcaciones.
Fotofindera, efectivamente

juancuadros

  • Visitante
Re: Dilluns de cincojema
« Respuesta #12 en: Mayo 21, 2013, 09:38:14 pm »
Hola Joan: Me gusta mucho. Creo que está muy bien compuesta y equilibrada. Los reflejos le dan un plus, pues el
cielo está impactante. Enhorabuena.

beptaltavull

  • Visitante
Re: Dilluns de cincojema
« Respuesta #13 en: Mayo 21, 2013, 10:07:54 pm »
Molt bona foto Joan, crec que la segona versió és la correcte i recrea l'ambient espectacular d'aquell moment.

Fotofindera [smiley=tekst-toppie.gif]

PD: Ses meves encara no les puc pujar a Flickr... no sé que passa amb el servidor... :'( :'( :'(
 

joangomila

  • Visitante
Re: Dilluns de cincojema
« Respuesta #14 en: Mayo 21, 2013, 11:08:46 pm »
Gracias a todos por vuestros comentarios.

Bep, com saps quin ambient hi havia en aquell moment si tu encara estaves dormint la mona després d'haver fet llarg amb la Maria Brizard la nit passada? ::). Que va és broma!!! Esper que ho puguis solucionar prest a lo de pujar les fotos per que tu i jo sabem que n'hi ha una que farà riure a més d'un membre de Fotofinde, sobretot als experts en esquí d'alt nivell. ::)